Wednesday 24 April 2013

(20 Gambar) Wawa Zainal Nafi Minta Bayaran Melampau




Baru-baru ini tersiar gosip mengatakan bakat baru ini sudah mula meletakkan harga. Kemudian, kedengaran pula cerita kononnya dia hanya inginkan watak utama andainya ada tawaran.

Apabila cerita sebegitu dikaitkan dengan bakat yang belum terbukti kemampuannya, tentulah ia menimbulkan pelbagai reaksi. Antaranya, siapakah dia untuk meminta yang bukan-bukan?

Enggan membiarkan persoalan itu berlarutan, kesempatan bertemu dengannya di Balai Berita, semalam, digunakan untuk mendapatkan penjelasan daripada empunya diri. Malah, Wawa Zainal juga bagai dapat mengagak pertanyaan yang bakal diajukan sebaik saja wartawan HIP menghampiri.

Wawa menyangkal dakwaan mengatakan dirinya kini sudah pandai meminta harga tinggi atau demand bagi perkhidmatan diberikan.

Tegasnya, jauh sekali untuk dia bertindak demikian kerana mengenangkan bakatnya yang masih hijau dan dirinya yang belum ‘matang’. Segala urusan berkaitan tawaran serta harga ditentukan pihak pengurusannya, MIG Productions.

Wawa juga menjelaskan, dia berasakan harga diberikan syarikatnya berbaloi serta munasabah dengan bakatnya yang masih baru. “Kadar harga saya biasa saja, sekitar RM6,000 ke RM7,000 untuk sebuah filem, manakala untuk drama episod pula sekitar RM1,500.


“Buat apa saya nak demand kerana ia akan menjejaskan kerjaya seni saya juga? Ia juga akan membuatkan penerbit takut nak ambil saya. Jadi, tak timbul soal harga dan apa yang diletakkan itu agak munasabah, bersesuaian dengan bakat saya,” katanya.

Mengakui isu harga timbul selepas dia menerima tawaran daripada sebuah produksi drama, ia membuatkan pelakon ini kerisauan. Kini dia mengharapkan isu itu tidak dipanjangkan selepas penjelasan diberikan.

Mungkin kerana wujud salah faham menyebabkan ada pihak melabelkan dirinya meminta berlebih-lebihan. Bagi Wawa, perjalanannya masih jauh dan agak tidak adil untuk dia bersikap sedemikian tatkala bakatnya baru hendak digilap.

Mengenai pencalonannya dalam senarai akhir kategori Artis Baru Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012, Wawa menganggap ia peluang untuknya menaikkan lagi namanya dalam industri seni.

Baru dua tahun menjejakkan kaki dalam industri, Wawa berbangga apabila peminat menyedari kehadirannya dan kini disenaraikan dalam acara berprestij itu.

“Tak menang tak apa, yang penting nama saya pernah berada dalam Top 5 ABPBH. Saya tidak ada kelab peminat kerana masih baru dan orang tidak mengenali saya lagi,” katanya yang tidak menafikan mungkin mempunyai kelab penyokong sendiri suatu hari nanti, bagi memudahkan mereka melakukan aktiviti bersama.

Baginya, populariti juga bukan diukur dari segi rupa paras, sebaliknya bakat lebih penting dalam menaikkan lagi kerjaya seseorang artis.

“Alhamdulillah, sejak kebelakangan ini rezeki tidak putus-putus dan saya akan rebut apa saja tawaran yang datang. Bagaimanapun, saya suka habiskan satu persatu, tidak ambil sekali gus,” katanya yang baru selesai penggambaran filem Longkai bergandingan dengan Faizal Hussein, Erra Fazira dan Black.


Tentang Wawa Zainal

* Walaupun tidak mempunyai kelab peminat, Wawa mempunyai kumpulan penyokong di Twitter yang menggelarkan diri mereka Wawa Lovers.

* Wawa turut mempunyai 200,000 rakan di laman peminat (fan page) yang diwujudkan pengikutnya. Ia melebihi jumlah peminat fan page artis ini sendiri yang mempunyai lebih 80,000 rakan.

* Duta produk kecantikan jenama Shurah ini menjadikan Lisa Surihani sebagai idola dalam mencapai impiannya bergelar pelakon berjaya.

* Terbaru, Wawa membintangi drama 13 episod arahan Feroz Kader berjudul Cinta Qaseh.

No comments:

Post a Comment