Thursday 25 April 2013

al-quran berbahasa portugal untuk c.ronaldo


Dakwatuna.com – Madrid.
Kita sudah mendengar khabar Cristiano Ronaldo mendapat hadiah salinan mushaf al-Qur'an setelah selesai menjadi duta syarikat yang berkaitan telekomunikasi Arab Saudi, Mobily, sedikit masa dulu. Tetapi, tahukah kalau salinan mushaf kitab suci al-Qur'an yang dihadiahkan kepada pemain unggul Real Madrid itu ternyata sudah diterjemahkan ke dalam bahasa Portugal?



Begitu laporan yang diterbitkan oleh harian Al-Riyadh. Kehadiran CR7 ke Arab Saudi adalah berkaitan dengan kerjasama beliau dengan syarikat telekomunikasi untuk menjadi duta produk Mobily. Pemain termahal dunia itu akan membintangi sejumlah iklan selama tiga bulan dengan pengambilan lokasi pengambaran di ibu kota Arab Saudi, Riyadh. Sebagai pampasan, selain mendapat bonus kitab suci al-Qur'an, kapten Pasukan Nasional Portugal itu juga mendapat bayaran tinggi bernilai enam juta dolar AS.



Cerita tentang Ronaldo dihadiahi al-Quran pun beredar luas. “Cristiano Ronaldo diberi sebuah salinan al-Qur'an setelah menamatkan pengambaran iklan komersial untuk syarikat telepon bimbit Arab,” demikian dilaporkan oleh 101greatgoals. Muncul spekulasi, Mobily memilih Ronaldo lantaran sikapnya yang terkenal sebagai seorang dermawan dan beberapa kali mendermakan sejumlah pendapatannya untuk perjuangan Palestin. Meskipun begitu, hanya mantan pemain Manchester United itu yang tahu mengapa beliau terpilih menjadi duta jenama syarikat pengusaha telefon di negara tempat lahirnya agama Islam itu.

Diterjemah dan disunting oleh Mybabah.

No comments:

Post a Comment